Obrotnice używane są do zmiany kierunku przemieszczania transportowanego ładunku o kąt: 90˚, 180˚, 270˚ lub inny. Zaletami są niewielkie rozmiary względem innych rozwiązań oraz zachowanie kierunku transportowanego ładunku. Obrotnica może być zabudowana transporterem rolkowym, łańcuchowym, taśmowym. Transportowane ładunki to: palety, kosze, pojemniki, skrzynie, kartony itp.
Znajdują zastosowanie w systemach transportowych , tam gdzie zależy kilka linii schodzi się w jednym punkcie i mamy do czynienia z ładunkiem ciężkim znacznych rozmiarów. Najczęściej spotykane w transporcie palet.
Stabilna konstrukcja wykonana ze stali zwykłej lakierowanej proszkowo RAL 5005( niebieski). Napęd obrotu przenoszony przy pomocy łańcucha z motoreduktora . Przejazd rewersyjny.
Uzupełnieniem obrotnic mogą być, prowadnice boczne , odbojniki, systemy zabezpieczające przed wyjazdem. Wyposażone w czujniki obecności transportowanego ładunku (np. rolka najazdowa).
Typ obrotnicy: |
Zależy od zastosowanego przenośnika na obrotnicy. |
Rama: | |
Szerokość robocza: | 800 , 900, 1200 mm. |
Podziałka: | 95, 126, 190, 220 mm |
Rolka: | 80x2 mm, 80x3 mm, 89x3 mm łożyskiem kulkowym. |
Napęd: | Motoreduktor SEW lub NORD |
Prędkość: | 6, 8, 10, 12, 15 m/min |
Wysokość: | 400-1200 mm |
Powłoka antykorozyjna: | Lakierowanie proszkowe RAL5005 (niebieski) lub ocynkowane, stal nierdzewna inne kolory na życzenie. |
Inne: | Inne ładunki, długości rolek, podziałki rolek, typ rolek oraz kolory na życzenie. |